Translate

donderdag 14 februari 2008

Valentijn

Vandaag is het valentijnsdag. Aangezien Sander en ik al weer heel lang bij elkaar zijn, gaan de bonbons, rozen en kaartjes een beetje langs ons heen. Maar de andere dingen merken we natuurlijk wel. Valentijn markeert ook het begin van een nieuw jaar. De lente is hier al aardig losgebarsten, de zon wint aan kracht en blaadjes en beestjes laten zich weer zien. Ik kijk echt uit naar de lente. Tegenwoordig moet ik elke dag vroeg op en vroeg naar mijn werk en ik vind het fijn om dat nu in het ochtendgloren te kunnen doen, in plaats van in het donker.

Afscheid is ook reden voor een feestje.

Onze zoon is inmiddels verhuisd naar een ander kinderdagverblijf. We waren niet ontevreden over Quinto, maar op Primo kan ik hem eerder brengen en het ligt wat beter op de route van mijn huis naar mijn werk, waardoor ik weer wat minder onderweg ben. Dat geeft allemaal wat meer lucht om mijn dag te plannen.

Jaren geleden woonde ik in het gebouw waar de Primo zit, op de begane grond en de eerste verdieping zit het kinderdagverblijf en in de kelder en de zolder wonen studenten. Sander en ik hebben nog twee en een half jaar samen op een kamer gewoond in dat pand. Het was een enorme opluchting toen we door konden verhuizen naar een echt appartementje.

Valentijn
Primo
Net voorbij de regenpijp zat ons kamertje, 4 raampjes rechts van de regenpijp.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten