Translate

zaterdag 12 januari 2008

Träby zwemmen


Als een van de goede voornemens in het nieuwe jaar, ga ik wat meer dingen doen ik leuk vind en een ervan is dit blogje bijhouden, vandaar dat er alwaar een nieuwe post in mijn blog is. En er valt ook het een en ander te vertellen.

Traby

Afgelopen weekeinde was dan eindelijk de bekroning van twee jaar lobbyen. We hebben een nieuw dressoir. We hadden een oude, nog uit Sander's kindertijd en die voldeed niet meer aan de eisen van een jong gezin. Hij was te klein, erg vergeeld en begon na jaren trouwe dienst uiteen te vallen. Dus we hebben bij de Ikea een träby gekocht, allemaal kast onderdelen die we op elke gewenste manier in elkaar konden zetten. Nu hebben we een L-vormige kast met ruimte voor onze spellen, rommeltjes, kookboeken en drank. Ik ben er erg blij mee en hij staat mooi in onze woonkamer. Omdat de träby uit allerlei onderdelen bestaat, kunnen we hem ook nog eens herschikken wanneer we in een andere woonruimte een andere soort kast willen.

Zwemmen

Afgelopen woensdag had Sander onverwacht een dagje vrij en omdat ik op die dag een halve dag werk, kwam hij me ophalen op mijn werk en zijn we daarna samen gaan zwemmen met onze zoon. We hebben niet meer samen gezwommen sinds september en we konden merken dat onze zoon het weer ontwend was en het allemaal net iets te spannend vond. Maar na een tijdje kwam hij los en hebben we lekker in het water gespeeld en de rest van de middag sliep hij als een roosje.

En in de wereld van de internationale politiek blijkt er het een en ander in gang te zijn gezet in Birma. De leidster van de oppositie, Aung San Suu Kyi heeft al meerdere geheime gesprekken gehad met de junta. Ik hoop dat er een werkbare oplossing uit voortkomt.

As one of my resolutions for the new year I have decided to do more things I enjoy and one of them is updating this weblog. So that means a newpost with some news as well.
After two years of lobby activities on my part, I have finally gotten my wish, a new sideboard. We had an old one, from Sander's childhood, but it was no longer up to the demands of a young family. It was too small, badly discolored and started to fall apart after years of loyal service. So we bought a träby at the Ikea, these were all different sideboard units you could compile any way you liked. So now we have a large L-shaped sideboard with enough room for our games, stuff, cookbooks and drinks. I am really very happy with it and it looks nice in our living room. Because the träby consists of parts, we can always rearrange it anyway we want when we move to another home.
Last wednesday Sander had an unexpected day off and I had the afternoon off. He picked me up at work and together with our son we went for a swim. We hadn't swum with our son since September and it was clear he had forgotten much about swimming and was rather overwhelmed. But after a bit he loosened up and enjoyed himself in the water. De rest of the afternoon our son slept like a baby.

And in the world of international politics it seems as if something has been put in motion in Burma. The leader of the opposition, Aung San Suu Kyi has been in talks with the junta. I hope something good will come of all of this.

Träby
Birma in het nieuws

2 opmerkingen:

  1. Ikea, wie is er niet groot mee geworden?

    Leuk dat er wat vaker updates komen! Krijg ik vanuit het hoge noorden toch nog een beetje mee wat je allemaal bezig houdt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jennifer,
    Van Harte gefeliciteerd met je grote zoon!
    Maak er een feestelijke dag van!
    Ik verheug me op de traditionele 'Francis blaast de kaarsjes uit'-foto's, zet je ze op je blog?
    Groetjes, Jelka

    BeantwoordenVerwijderen