Translate

dinsdag 20 oktober 2015

Kerstcake met rum en fruit

De herfst is begonnen, het weer wordt kouder en de dagen korter. Hoog tijd om voorbereidingen voor de kerst te treffen. De eerste kerstcake is al af. +Sander wil altijd zoveel mogelijk vocht in het fruit. Dus ik heb een week of twee geleden al het fruit in een weckfles gedaan en daar iedere keer rum bij gedaan. afgelopen weekeinde heb ik de cake ook werkelijk gebakken. Nu laat ik hem nog een maand of twee rusten en voeren met nog meer rum. Daarna werk ik hem af met een laag fondant.

Dat wordt smullen
En dan maar hopen dat ik Sanders goedkeuring kan wegdragen! Deze cake is gebaseerd op de Classic Christmas Cake van Delia Smith, alleen heb ik alle krenten vervangen door vijgen, abrikozen en cranberries.
Later dit jaar wil ook nog een Creoolse Kerstcake maken. Het fruit daarvoor is ook al aan het trekken in een enorme hoeveelheid drank. Maar die is wat minder lang houdbaar en bewaar ik nog even.

En na de spellendag van december is het waarschijnlijk allemaal op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten