Translate

woensdag 15 april 2015

Een link naar het verleden

Onlangs heb ik weer hobbies weten te verenigen. In mijn zeer jonge jaren (ahem) speelde ik (bij mijn ouders nog) veel computerspelletjes via de Nintendo, eerst op de NES en later op de SNES. Een van de klassieke spellen die ik daarbij heel veel gespeeld heb, was Legend of Zelda. Daar heb ik, mijn vader en mijn zus heel heel heel veel tijd mee doorgebracht. En het heeft echt mijn jeugd voor een deel wel gevormd.

Het volledige koord
Tegenwoordig speel ik nog steeds wel computerspellen, maar door werk, kinderen en echtvriend heb ik daar minder tijd voor over dan vroeger. Jammer natuurlijk, maar ik heb nu ook andere hobbies. En een daarvan is borduren. En daar komt de boel leuk samen. Die oude computerspellen hadden nog niet genoeg geheugen om heel veel tijd te besteden aan animatie. Dus de popjes die rondrennen in het spel, bestaan uit overduidelijke pixels. En er zijn meer mensen die computerspellen en borduren leuk vinden, en die verzamelen de plaatjes, vergroten die en dan kan je dat als borduurpatroon gebruiken. Of als patroon voor strijkkralen.

Link en Zelda, eindelijk samen.
In ieder geval, ik heb een tijdje geleden al een heel klein Cthulhu monster gemaakt voor een vriend en nu ook Link en Zelda uit Legend of Zelda. Ik heb ze geborduurd op plastic gaas, uitgeknipt en aan een koordje gehaakt. Zo een koordje gaat dan om de rits van mijn tas. Daar zat eerst een ander koordje, dat brak af. Dat heb ik toen vervangen door een koordje met kralen, maar dat brak ook af. Ik hoop dat dit nu blijft zitten, want ik vind het wel mooi geworden.

Pinterest

Geen opmerkingen:

Een reactie posten