Translate

donderdag 5 maart 2015

Nog een bladwijzer

Een week of wat geleden heb ik hier iets gepost over de geborduurde bladwijzers die ik voor mijn grote kinderen had gemaakt. Dat was nog een enorme hit (ik was ineens een hele coole mama) en de bladwijzers worden veel gebruikt. Daarna hadden de kids de hitfilm Frozen ontdekt. En toen kwam de uitnodiging voor het verjaardagsfeestje van nicht R. Zij en onze dochter zijn dikke vriendinnen en spelen graag samen. Onze dochter en ik hadden bedacht dat het dan leuk zou zijn dat nicht R. ook een bladwijzer zou krijgen. Ook met haar initialen erop en dan met iets uit Frozen, want dat was een mooie film en een van de karakters uit die film stond ook op de uitnodiging.


Dus ik ging weer aan de slag. Eerst ging ik op zoek naar Aida-lint. Het omzomen van de bladwijzers de vorige keer kostte nog best veel tijd en moeite, tijd en moeite die ik er eigenlijk niet voor overhad. En bij lint zijn de zijkanten in elk geval al gezoomd. Dit kon ik zonder al te veel moeite krijgen bij mijn wolwinkeltje in Gennep. Ik kocht een stuk van 7 cm breed, met 6 bosjes de cm, dus ruimte voor 42 kruisjes in de breedte. De lengte hangt af van hoeveel geld je wil uitgeven.


Toen natuurlijk een mooi plaatje. Voor de initialen van het monogram greep ik weer naar The Antique Pattern Library, waar de antieke boekjes van DMC, met hun monogrammen ingescand te vinden zijn. Ik gebruikte hetzelfde alfabet als voor de bladwijzers van mijn eigen kids (iedereen is tenslotte familie).

Elsa uit Frozen.


Voor het plaatje uit de film Frozen, greep ik naar Pinterest, en wel naar dit plaatje. Ik kan niet achterhalen van wie het is, maar zodra ik dat weet, voeg ik het toe. Er stond geen kleurensleutel bij, dus ik heb er een slag naar geslagen. 

En toen natuurlijk aan de slag. Hieronder is het resultaat te zien. Het patroon van Elsa had het juiste formaat. Erboven de initialen van de jarige job en eronder nog een zelfgemaakt sneeuwvlok patroon (ja dat moet eigenlijk met zes uitsteeksels, niet met acht, maar dit was makkelijker). De rand heb ik versierd met een serie oogjessteekjes. Ik heb afgewisseld tussen ruitjes van acht steekjes en hartjes van acht steekjes (de bovenste helft van de steken in een iets afgerondere vorm plaatsen).

De definitieve bladwijzer. 
De jarige job was er in elk geval heel blij mee. We hebben er nog een boek bijgegeven. Dus ze kan hem meteen gebruiken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten