Translate

zondag 1 februari 2015

Romantisch uitje

Ik heb een romantisch uit je gehad! En dat is een blogpost waard, want ik krijg er zo weinig. Zelfs deze had een aanleiding.

In november had +Sander onverwacht 3 avonden in 2 weken waarop hij cursus had van zijn werk. En nou gun ik hem natuurlijk zijn carriere, maar ik vind het wel pittig om zelf na een dag hard werken thuis te komen, 3 kinderen eten te geven en naar bed te jagen zonder steun van mijn echtvriend. Maar Sander had beloofd in ruil daarvoor voor een romantisch avondje met mij (en mij alleen, echte romantiek!) te zorgen.
Maar goed, dat was half november. Het werd december, met SinterklaasKerst en een spellendag, maar geen romantisch avondje. Het werd januari en Sander ging wel naar een spellenavond met vrienden, maar niet op stap met mij. Ik werd al wat onrustiger en keek al naar telefoonnummers van 24-uurs-slotenmakers.


Maar toen kwam hij over de brug. Sander regelde dat vrienden +J en +R op onze boefjes wilden passen. Hij regelde dat er iets lekkers voor hen te eten was en dat de kids klaar waren om naar bed te gaan en hij regelde een reservering bij MIRA. Daar zijn we al eens eerder geweest en ik vond het toen erg lekker. En dit keer was het weer heerlijk. Goed dat we gereserveerd hadden ook, want in tegenstelling tot de vorige keer, was het bomvol.
Ik heb me tegoed gedaan aan lekkere tuinbonen in pikante saus met runder-stoofvlees als hoofdgerecht. Sander had een voorgerecht met kaas en walnoten en een lamsschenkel als hoofdgerecht.
En daarna was de avond nog niet voorbij. Sander wilde al heel lang eens naar Demain, een cocktailbar in Nijmegen. En daar hadden we nu dan eindelijk eens tijd voor. We hebben ons ingehouden met maar een drankje per persoon, maar het was wel heel erg lekker. Sander leefde zich uit met een wasabi-whiskey cocktail en ik hield het bij een alcoholvrije cocktail (ik ben weer slachtoffer van de griepgolf).

En thuis troffen we vrienden J en R aan, die na enig gesteggel over hoeveel er nou precies voorgelezen moest worden, verder geen kind aan de kids hadden gehad. Wel hadden ze nog de film Never Ending Story gevonden en hebben ze die bekeken, wat voor hen beiden een warme jeugd-herinnering was.
Al met al een heerlijke avond uit, waarvoor ik helemaal niets heb hoeven doen, behalve mooi wezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten