Translate

donderdag 30 oktober 2014

Weer een jaartje erbij

Met alweer een briljant cadeau van Sander
Vorige week dinsdag was ik jarig en afgelopen zaterdag hebben we een feestje gevierd. Dinsdag hielden we het klein. De kinderen zongen voor me en +Sander had een cadeautje voor me geregeld. Een tweedehands IPad, waar ik nu dit blog op tik. In de loop van de dag kwamen er nog wat lieve kaartjes, mailtjes en telefoontjes binnen.

Maar zaterdag gingen we natuurlijk echt los met een feestje. We hadden daarvoor het laatste warme weekeinde van het jaar uitgekozen. We hadden wat vrienden uitgenodigd om die dag gezellig langs te komen voor een hapje en een drankje. Er zijn inmiddels flink wat kinderen in onze vriendengroep, dus het feest begint dan al in de middag.
In de morgen zijn we heel druk geweest om het huis te fatsoeneren. Alles moest opgeruimd, er moest drank en hapjes in huis gehaald worden, er moest taart zijn. Mijn zoon heeft mij nog heel trots gemaakt door uit zichzelf speelgoed in de woonkamer op te ruimen. Dat scheelde een hoop.

In de middag kwamen de eerste gasten binnen. En er kwamen, als altijd, ook weer flink wat kinderen mee. Allereerst vrienden +M. En +M met hun kinderen M. en F. Later nog vriend +D., vrienden +R. en +S. met dochter E. Vanwege het heerlijke weer gingen we lekker op het terras zitten. Zo had onze dochter nog lekke veel contact met buurmeisje J. en buurjongetje N. Zo liepen er de hele middag kindertjes het huis en de tuin in en uit.

In de avond bleven er vanwege het lekkere weer wat meer mensen plakken voor het avondeten dan gepland. Dus naast de pompoensoep, die ik had gemaakt, haalde Sander ook nog wat Chinees bij de New Flower City, in Malden. Na het avondeten gingen er wat mensen met jonge kinderen weg. Toen die van ons ook op bed lagen, kwamen er alweer nieuwe mensen binnen. Vriend +J. Onderbrak voor ons nog de jotihunt waar hij aan deelnam met zijn scoutinggroep. Dus in de avond hadden we ook nog een aardige volle bak van mensen die allemaal gezellig met elkaar kletsten.

Whoohoo!
En dan iets, waar ik nog heel blij mee ben. Van vrienden D., J., R., R. en E. kreeg ik nog The Nightmare Lands, een set avonturen van mijn favoriete rollenspelcampagne, Ravenloft. Ik was er al een paar jaar naar op zoek. Maar het wordt niet langer gedrukt en is moeilijk verkrijgbaar. Maar nu is hij van mij! Muhahahahaaaa!
Stiekem wil ik nu mijn Pendragon campagne laten voor wat het is, en terugkeren naar Ravenloft. Maar ik denk dat ik mij zal beheersen en misschien in 2015 een kort uitstapje zal maken naar Ravenloft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten