Translate

vrijdag 5 september 2014

Knutsel-frutsel vrouwtjes

Weer eens een postje over wat handwerk. En dit keer gaat het niet over mijn handwerk, maar over dat van mijn dochter. Mijn oudste dochter gaat drie dagen in de week naar de BSO en daar mag ze allerlei leuke dingen doen. Zoals werken met strijkkralen. Kleine, gekleurde plastic kraaltjes worden op een bord met pinnetjes in mooie vormpjes geplaats. Na afloop strijken met een strijkbout en de kraaltjes plakken aan elkaar. En dan komt ze thuis met de mooiste dingen.

Allemaal door mijn oudste dochter gemaakt, behalve het popje.

Maar dan slingert dat ook maar weer door het huis en wat moet ik ermee? Te mooi om weg te gooien, maar ik kan er verder ook niets mee. En toen bedacht ik me dat ik een nieuwe baby heb. Haar kamertje is inmiddels wel ingericht, maar ziet er qua versiering nog een beetje kaaltjes uit. Er moet iets aan de muur. Een hangend werkstuk van strijkkralen is misschien een goed idee. 
Dus ik ben naar de praxis gegaan om daar een houten roede te kopen, waar ik de verschillende onderdelen met een touwtje aan kon hangen. Dan zou het mooi onder elkaar hangen en een ensemble vormen. Niet dat mijn jongste dochter daar iets om geeft natuurlijk, maar ik wil de het niet allemaal onder elkaar of naast elkaar hangen. 

Dit had ik voor ogen

De vormpjes van strijkkralen vallen soms uit elkaar, wanneer er niet goed gestreken is. Dus ik heb eerst nog stukjes karton aan de achterkant geplakt. Dan blijven de kralen daar tenminste op vastzitten. En ik kon ook met een een stukje karton als oogje voor het draadje maken. Ik wilde iets meer stevigheid, dus ik heb de draadjes gehaakt in een rijtje van losse haaklusjes.

Het eindresultaat

En nu hangt er dan een mooie verzameling van strijkkraaltjes boven het bed van mijn jongste dochter. Ik heb het tegen de muur gehangen. Dus het draait niet rond boven haar hoofd. Dan vond ik toch wat veiliger. Als er nog eens een kraaltje loskomt, valt het op de grond en niet in haar bedje, waar het ook weer in haar mond terecht kan komen. 
En ik ben eigenlijk best wel trots op mijn oudste dochter. Ze wordt al net zo een knutsel-frutsel vrouwtje als haar moeder. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten