Translate

woensdag 25 december 2013

Knutsel knutsel

Het is weer kerst en daarmee ook tijd om kerstkaartjes te versturen. Een schattige traditie natuurlijk, en Sander en ik verzenden altijd trouw kaartjes aan nabije en verre familie en vrienden. Vorig jaar heb ik van een aantal kleine borduurwerkjes kerstkaartjes gemaakt. Ik vond dat toen zo leuk om te doen, dat ik dat dit jaar weer heb gedaan. Vorige keer heb ik een aantal kleine patroontjes uit boeken ban Barbara Hammet genomen, maar dit keer wilde ik iets meer in het thema van kerstmis blijven.

Een stuk of 11 kerstkaartjes met borduurwerk. 
Via internet is er een hoop leuks te vinden en ik heb ook de website Pinterest ontdekt, waarmee het makkelijk is om afbeeldingen te markeren en verzamelen en te gebuiken. Er blijken meer mensen te zijn die zich interesseren voor kruissteek borduurwerk en ik heb meteen een aantal verzamelingen aangelegd. Via deze verzameling zijn mijn 'kerst' thema werkjes te vinden. en via de website worden dan weer suggesties gedaan voor andere verzamelingen van andere mensen. Zo kan je snel een leuk verzameling aanleggen.

In ieder geval, het heeft dit jaar ook weer een aantal leuke kerstkaartjes opgeleverd. Niet voldoende voor de hele kennissenkring, maar de rest krijgen zelf-gekochte en zelfbeschreven kerstkaarten.

1 opmerking: