Translate

maandag 20 mei 2013

Helemaal af

De tuin is nu helemaal af! Nou ja, bijna.
In het weekeinde dat wij in Brugge waren, heeft de tuinman onze tuin afgemaakt. Het pad was al aangelegd, maar we wilden ook nog een hekje om de tuin en aan de linkerkant (vanuit de voordeur gezien) een kleine pergola, voor wat klimplanten. En dat is gelukt. Toen we maandagavond thuiskwamen, konden we het al zien.

Toen we thuiskwamen
Maar het was nog helemaal kaal natuurlijk. Dus dinsdag ging ik met Sander en de kids naar de Intratuin en heb me daar even uitgeleefd. Na afloop waren we flink wat geld armer, maar kon ik wel Monnikskap in verschillende kleuren, Vingerhoedskruid in verschillende kleuren, Kerstroos in verschillende kleuren, Stinkend Nieskruid, Nagelkruid, en Stokroos mee naar huis nemen. Ook hebben we geïnvesteerd in wat klimplanten voor aan de pergola, een Clematis, Kamperfoelie en Klimroos.

Aan de linkerkant van het huis
En toen ben ik drie dagen bezig geweest om het allemaal in de grond te krijgen, dat was nog flink ploeteren.  Ook de planten die ik twee weken eerder had gered uit de voortuin en in potten in de achtertuin stonden, heb ik in de grond gekregen. Ik heb meteen wat dingen op een betere plek kunnen zetten. De varens en Saxefraga en vrouwenmantel gaan wat meer de schaduw in. De Hibiscus en de distels gaan wat meer de zon in, de Lelies worden meer bij elkaar geplaatst in de zonneschijn.

Aan de rechterkant van het huis.
Inmiddels slaan de verpotte en verplante planten allemaal aan en beginnen alweer nieuwe uitlopers te maken. Dus het komende jaar zal het er nog wel wat sprietig uitzien, maar het wordt volgend jaar vast allemaal prachtig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten