Translate

donderdag 21 maart 2013

Lente

We merken er nog weinig van, maar de lente-equinox is vandaag (gisteren eigenlijk, volgens de wiki). Aan alles kan je zien dat de winter nu echt voorbij is en zomer eraan komt. De planten zitten vol knoppen en uitlopende blaadjes. Komend weekeind gaan we ook weer over naar de zomertijd en zal ik een week van slag zijn (ik heb er een hekel aan).
Nu alleen nog de temperatuur. Deze lente was een van de koudste in de afgelopen jaren. Terwijl er toch ook hele vroege warme dagen zijn geweest. Aan alles kan je zien dat het klimaat aan het veranderen is.

In mijn kasje groeit de broccoli en Rucola al flink. Alleen de zuring wilde niet, na 3 jaar wilden de zaadjes niet meer kiemen. Dat kan gebeuren natuurlijk, vandaar dat ik laatst nieuwe zaadjes heb gehaald en die zijn inmiddels al wel uitgekomen. Dus ook dit jaar kunnen we weer genieten van vese sla en zuring uit de tuin. Ik hoop dat de brocoli het ook goed gaat doen. Deze kunnen binnenkort al wel de tuin in. En dan wordt het weer tijd voor het opkweken van zonnebloemen, tomaat, gele courgette en bonen. Ik hoop dat we er weer lekker van kunnen smullen dit jaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten