Translate

woensdag 21 maart 2012

Lente!

Het hing natuurlijk al in de lucht met het lekkere warme weer van de laatste paar dagen, maar vandaag is het echt lente. De zon staat nu boven de evenaar. Ik zou soms wel willen dat ik meer wist van dit soort dingen, gelukkig hebben we tegenwoordig de Wiki, waar je dit soort dingen op kunt zoeken.
De dag en de nacht zijn vandaag even lang, en morgen is de dag een stukje langer dan de nacht. Door al het zonlicht zullen de planten groeien en de beestjes ook allerlei lente-dingen doen. De eerste lammetjes zijn al geboren.

In de tuin kun je de start van de lente ook goed zien. De planten die ik vorig jaar met veel pijn en moeite heb verplaatst en gesnoeid, lopen nu uit alsof er nooit iets gebeurd is. De Hortensia, vorig jaar nog een monsterlijke struik met enorme uitlopers, is nu weer een keurige struik, bomvol met knoppen. Op een onooglijk plekje heb ik vorig jaar ook nog een Spirea geredt van verdrukking, ook die zit nu bomvol met piepkleine blaadjes.

De Hortensia, ik weet niet eens welke kleur hij heeft.

De voortuin is nog steeds een beetje een troep. Vorig jaar en dit jaar heb ik al veel planten weggehaald en wat overblijft heeft nu meer zon en ruimte en begint als een gek weer uit te lopen. Ik hoop dat we dit jaar de voortuin ook een beetje op orde kunnen krijgen.

Iets onbekends uit de voortuin. de blaadjes worden nog fris-groen.

En in het wild loopt de natuur ook al flink uit. Bomen krijgen knoppen en blaadjes en nog even en alles is weer fris groen in plaats van winters grijs en bruin. Ik kijk ernaar uit.


Equinox

Geen opmerkingen:

Een reactie posten