Translate

donderdag 1 december 2011

Ravenloft

Een tijdje geleden vertelde ik hier over mijn verjaardag. Ik had een hoop mooie cadeaus gekregen, maar ik heb nog niet verteld over het allerbeste cadeau. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat ik dat vergeten ben. Maar misschien wachtte ik tot ik er mooie fotos bij kon plaatsen.

Met vrienden speel ik al een aantal jaar het Ravenloft rollenspel. Sinds kort is daar ook een bordspel van. Het doet een beetje denken aan Heroquest, een spellenhit uit de jaren '80 van de vorige eeuw. Toen wij afgelopen zomer een spellenmiddag hadden, had vriend J. het meegenomen en heb ik het kunnen spelen. Ik vond het enig. Dus ik liet iedereen subtiel weten dat ik dit spel ook zeer graag in mijn bezit zou willen hebben. En mijn wens kwam uit.

Onze zoon met de draak.

Wat ik niet had verwacht, was dat onze zoon het ook leuk zou vinden. Het spreekt hem helemaal aan. Er zitten allerlei popjes in, die je met dobbelsteentjes op het bord heen en weer kan spelen. Er zitten enge monsters in, zelfs een draak! Dus we hebben dit spel nu al een aantal keer met ons 4 - jarig menneke kunnen spelen. Mijn geeky moederhart zwelt van trots!

Ravenloft rollenspel
Ravenloft bordspel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten