Translate

donderdag 22 december 2011

Midwinter

Vandaag is het zover, midwinter. Vandaag is de zon het verst van ons verwijderd en na vandaag begint weer de langzame terugkeer van de zon.
Een tijdje geleden schreef ik al over Samhain, het einde van de zomer. Nu zitten we midden in de winter. Alles in de tuin en de natuur is volledig in de slaapstand. Beestjes die nog wakker zijn hebben het zwaar, met hun zoektocht naar voedsel. Maar vanaf morgen komt de zon weer terug en over een tijdje kunnen we weer het begin van de zomer zien. De eerste voortekenen zijn er al. Een tijdje geleden heb ik allerlei bolletjes geplant en nu beginnen die al op te komen. Een teken dat het donker en de kou niet altijd voort zullen duren.

Met de midwinter is het natuurlijk ook tijd om de oogst van vorig jaar aan te spreken. Ik kijk er al naar uit. Mijn kerstcakes hebben braaf elke week een slokje rum gekregen en nog een paar dagen, dan is het kerst en kunnen ze aangesneden worden. Ik hoop dat ze net zo lekker zijn als voorgaande jaren.

Midwinter
Joelfeest

Geen opmerkingen:

Een reactie posten